Server Hakkında Temel Öneriler

yourko | knight online | myko | private server
One of the most popular MYKO PvP Server of all time
Are you ready to YOURKO?
OFFICIAL LAUNCH 14th Feb 2025

Avelanch

SupRa
5 Yıllık Üye
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Oct 16, 2019
37
11
79,303,950
2,637
Merhabalar öncelikle tüm herkes için iyi bir oyun olmasını temenni ederim. Malum oyunun açılmasına henüz varken hem fikir alışverişi hem de hareketlilik olması adına yazmak istedim. Kendimce görüşlerimi belirterek sizlerin de eklemek istedikleri veya görüşleri ile ortak bir dil yakalayabileceğimize inanıyorum.

1- Upgrade oranı ile drop oranı arasında bir tezatlık olduğunu düşünüyorum. Moblardan drop almak çok zor fakat 1/3 oranla +6 upgrade mevcut. Zaten serverın sonuna kadar herkes +6 item takıyor. Bence upgrade oranı biraz daha zorlaştırılıp drop oranı kolaylaştırılabilir.
Etkileri; Serverda orta düzey kullanıcılar da Shard Raptor gibi eşyalara erişebilme imkanı sağlayacak. Şu anki mevcut düzende sizler de biliyorsunuz ki +1 Shard 250 300k kc olduğundan Md'den Shard'a geçiş Şahinden Ferrariye geçiş gibi bir şey. Ama buna karşın drop bir tık kolaylaştırılır, upgrade zorlaştırılırsa kimi user +3 kimi user +5 takacak ki bu da oyundaki çeşitliliği arttıracak. Ayrıca serverdan upgrade sayesinde çıkacak coins miktarı da artacağı için GB kur durumuna da yansıyacak etkileri GB fiyatı hep diri kalacak.
Örnek Tablo
+3 -> +4 = %70 - %84
+4 -> +5 = %50 - %60
+5 -> +6= %30 - %36 ( Trina her seviyede mevcut upgrade oranının %20'si kadar şans sağlamalıdır. )
Malum şu anki upgrade oranları sanki birinin kafasına göre trina +4'e %100 oranla şans versin +5'e %30 oranla gibi bir düzenlemeyle ortaya çıkmış vaziyette.
2- GB fiyatı yüksek görünsün diye her db zorlaştırılan coins durumu. Tamam zor olsun oyun kolay olsun istemiyoruz ama moblardan çıkan 300 400 coins ile de bir şey yapılamıyor. Göstermelik rakamlardan vazgeçip oyunun ekosistemini önemseyin lütfen
Etkileri;
Gb fiyatı daha mantıklı bir seviyede ilerler. Oyuna girecek yeni oyuncuların gözü korkmaz. Farmer kullanıcılar da düşük seviyeden daha çok satarak sürümden kazanır. 1GB 20.000tl olduğunu var sayalım. +6 Md Ortalama 75m ( Bus masraflarından dolayı ) Sizce bu piyasada kaç kişi +6 Md'ye 15.000TL ödemek ister? Ek olarak bu zorlaştırılan coins durumu npclere yansımadığı için premiumsuz veya serverı denemek için giren userların pot parası bile bulamamasına sebep oluyor. Haliyle yeni kullanıcı bu tarz bir piyasaya girmek istemiyor. 2-3 aylık bir sisteme bu rakamları bağlamak mantıksız geliyor. Sürekli düşen user potansiyeli ile server bitim noktasına ilerliyor her geçen gün.
3- Merchant sistemi geliştirilmeli. ( Slave merchant tarzı bir sistem olabilir )
4- Bakiye ile alışveriş sistemi getirilebilir. Örneğin eşyaları sadece kc coins ile değil bakiye ile de satabiliriz. Eğer bu önerime sıcak bakılmıyorsa ki bu yıllardır söylediğimiz bir durum KC Merchant'ındaki %7'lik kesinti düşürülmeli. veya Buna ek olarak Voucher yapılırken kesinti de abartı. Tüm bunlar moradondaki canlılığı etkiliyor alışverişi zorlaştırıyor. Bonuslu bakiye sistemi gerekirse kaldırılsın fakat oyun içerisindeki bu kesintilerin kesinlikle düşmesi gerektiğini düşünüyorum.
5- Yayıncılık sistemi geri getirilmeli. Suistimal edilmesine karşı önlemler alınarak geliştirilmiş bir sisteme oturtulmalı. Veya belli sayıda kaliteli kişilere verilmeli sadece yayıncılık ki en azından yayın izleyicileri ( ben dahil ) canımız sıkılmasın boş zamanlarımızda
6- Oyundaki mafyalaşmayı engellemek adına tekil kullanıcılara önem verilmeli. Örneğin : Kutu , gem , fragment , abyys , goblin , draki gibi şans faktörünün etkin olduğu ürünlerde iyileştirmeler yapılmalı. İnsanları hem etkinliğe hem de canları sıkıldığında ufak çaplı denemelere iterek oyunda sıkışmaları engellenmeli. Ayrıca tekil kullanıcıların arka planda açtığı farm charları ancak emc luferde kasabiliyor. Eslant gibi yerler malum kişilere ait olduğu için tekil kullanıcılar emc luferde üst üste yığılıp her slotta 5'er char kastığını düşünerek iyileştirme yapılmalı. Arka planda en azından getiri sağlayabilisin solo oyuncular da.
7- Kimi etkinliklerde random kutu düzenlemesi olabilir. Örneğin BDW'ye kırmızı kutu için kimse girmek istemiyor. Buna düşük oranla diğer kutular da eklenmeli ki etkinliklerin takibi ve sürekliliği olsun.
8- Bu söyleyeceğim belki yanlış anlaşılabilir. Gb satış , perks , enchant gibi sistemlerin ilk günlerden aktif olması gerekiyor. Nedeni ise serverın ilerleyen günlerinde bir anda bunların oyuna dahil edilmesi piyasayı alt üst ediyor. Çokça şahit olduğum konudur bir günde KC fiyatlarının iki katına yükseliyor olması veya piyasada Gb kıtlığının olması... Daha stabil şeffaf ve organik olması gerekiyor moradon pazarının ki insanlar eşya alım satımında zorlanmasın.
9- Mutlaka server öncesi bir beta açılmalı. Nedeni ise açılış öncesi bonuslu bakiye alma konusunda tereddüt eden insanların oyunu beğenebilecek olması fakat bu fırsatı kaçırdıkları için de alım konusunda tereddüt edip yeterince oyuna bağlanmamaları diyebilirim
10- Monster stone dropları karakter ve mob arasında 10 levelden fazla fark olursa drop atmıyor. Bu durumun düzenlenmesi gerekiyor. Düşük levelli mobdan düşük oranda monster stone atmalı. Hiç atmaması sıkıntı. Tekil kullanıcıların yan karakterleri ancak zombie , scorpion , gavolt gibi yerlerde tutunabiliyor. En azından az da olsa drop olmalı bence. Bu oran da aslında çok basit.
Mob level x Drop Oran Kat Sayısı : Drop oranı
Örnekle anlatacak olursam. Decayed Zombie'de kasan bir insan için. Decayed Zombie Leveli : 28 Temel monster stone çıkma oranı da %0.01 olsun.
28x0.01=%0.28
Bu örnek uruk hai 55 level olduğu için %0.55 olacaktır. Daha adaletli olacağını düşünüyorum böyle bir sistemin
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mjora

[AQUAMAN]

Level 70
7 Yıllık Üye
6 Yıllık Üye
5 Yıllık Üye
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Jan 2, 2018
528
550
312,087,600
14,178