Öncelikle merhaba , bayadır foruma giriş , surfing vb. yapmıyor ve kendimi bir hayli KO dan uzak tutuyordum . Ta ki 3 hafta öncesinde şahsi bir problem yaşayıp kendimi izole etme gereksinimi duyana kadar .
3 hafta öncesinde , xACS DB,Editor,Assembly vb. kullanan ve yeni sunucunuzla bir hayli benzer olacağı aşikar olan EUKO isimli bir sunucuya girerek hem kendimi izole etme hem de karakter inşasını gerçekleştirerek oyunun 19xx üstü versiyonundan beridir süregelen Echo ( yani yere vurma dalgası dediğiniz AoE skill leri ) lu Berserker Warrior build denemek istedim.
Deneyimim sırasında algoritmik skalizasyonlarla ilgili bir ton dengesizlik tespit ettim , bunlardan 3-5 tanesini sırayla ileteceğim .
Dengesizlikler :
1. Skalizasyon yapısına göre bir ton ( minimum 20-30 miktar bandında ) gem-fragment sahibisiniz ve iyi item eldesi için kırmanız gerekir , etkinlik sonraları gibi bir süre zarfında topluluk içinde kırılan gem-fragment lar %20-35 oran aralığında iyi item eldesi sağlarken malum aygıt/NPC boştayken her ne kadar skalizasyonu arttırırsanız arttırın bu oran %5-10 bandına düşüyor .
2. Benzer vukuat Magic Anvil yapısı için de geçerli maalesef.
3. Berserker Warrior build inde en kilit kısım Attack ve Defance değerlerinizin mutlak bir balans halinde olması gerekliliği , 70 Berserker ( Berserker ) skill inin %35 Attack artışı karşılığında 300 Defance ınızı yemesi ve Echo larınızın Torment ve Berserker skill leri işev halinde etki göstermemesinden kaynaklıdır . Yani oyun algoritması bu hizmeti bize veriyorsa bu hizmet için gerekli item ların eldesini de bir şekilde vermek zorundadır . Misal : Price/Performance bazında en ideal ve kolay elde edilebilir gerekli item Foverin dir bu build e uygun olma ve kesinlik sağlaması için .
3. Genelde CR lerde kimi zaman Gold Silver Premium vb. kimi zaman da normal Ruby Earring vb. gelmekte , hadi Earring i anarım da CP nin olamadığı bir Level Cap yapısında veyahut Berserker Warrior oynama gereksiniminde duyan bir warrior parti neylesin Linen Belt i , Sapphire Ring i ....
4. Farmer denilen kitlenin her türlü vurgunculuğa açık olup bu uğurda her türlü yolu denemekte olması ve o kitleye itimat edip on binlerce reel para birimi vererek onların bu emellerine alet olan siz sığırlar . O verilen mebla ile USKO da en eski sunucudan en yeni sunucuya kadar ortalamanın üzerinde bile her Cap koşulunda bir karakter inşa edebilirsiniz.
5. 70-72 Cap sonrasında süregelen BF ve Juraid gibi etkinliklerle sunucuya item girişi olmuş (ancak balans olmadan) fakat FT item ları konusunda sunucuya bu tip item girişi çok az olmaktaydı .
Gel gelelim olması gerekenlere ve gerekmeyenlere ,
Gerekenler :
1. Unique item girişi , GB/KC balansı gerekirse el altından gerekirse alenen her halükarda sağlanmalı ve adil olunmalı .
2. Etkinlik içerikleri ve ücretlendirmeleri sunucunun yapısında haftalık balans durumuna göre düzenlenmeli
3. xACS nin balans ve istatistlik kurallarına aykırı olarak gördüğüm algoritmik hatalarından arındırılması .
Gerekmeyenler:
1. 72 Cap sonrasında eğer ki yeni Cap getiriliecek olunursa oylama vasıtasıyla 75-80 olarak aşamalı getirilmeli (EUKO da bunu görmedim şahsen)
2. 7th Gear Armor kesinlikle MYKO tabanlı bir editing de aykırı ve mantık ile bağdaşmayan bir yapıda olduğundan getirilmemeli , getiriliecekse USKO daki gibi 80 Cap in en son aşamalarında ve Monthly Rank ödülü olarak rastgele birer parça veya NP ile Knight Medal eldesi ile getirilebilir . (İlla ki bundan EUKO daki gibi KC balansı beklenecekse Knight Medal + KC vb.) gibi crafting kombinasyonları şeklinde de getirilebilir.
3. Unique Class Weapon ların taban attack değerlerinin %10 buffed olması .... Unique silahları kıymetli yapalım derken High Class Weapon ları Trash e çevirip Unique Class Weapon eldesinde balans sağlayamamak .... Düpedüz "illogicality", başka bir şey değil bu .
4. DM savaşları veyahut Boss Savaşlarına gerekirse müdahil olunması , bu konuda ekmek kazandığını sanıp mesleki vasfından yoksun ve o ekmek kapısı olarak görünen 20 IQ lu primatlar da var .
5. rR.O.F. gibi bir item ın Isiloon un loot list inde ne işi olduğunu hala sorgulamaktayım, harbiden Felankor ve Ultima loot unu Isiloon a koyarak ne tür bir alkol veya uyuşturucu madde tükettiklerini merak etmekteyim. Glass Belt vb. i Talos a koymak bu hareketi yapmaktan daha mantıklı ve tutarlıdır .
6. Sistematik Elemental Damage .... Her karakter build inin bir sisteme dönüşerek kombinlenmesi , tek dize kombinasyonlar yerine farklı kombinasyonlar ve alternasyonlar olması gerekirken bu EUKO daki deneyimimde görmediğim bir şeydi .
Ha bu arada malum sunucuda toplam 28 Dark Fragment- 11 Silvery - 14 Yellow-Blue Gem kırıp daha önceki buna benzer 2 deneyimimde de olduğu gibi bir ring bile loot layamamak ayrı bir trajedidir . Bu konudaki gerekli sitemimi başta @Kojiro olmak üzere tanıdığım ve bildiğim herkese ilettim .
Zaten atama beklemekteyim , bu işi bu raddeye sürükleyen geliştiricilerin yapacağı algoritma tasarımının da , sistem ve yapı balansının da ta içine edeyim.
Benim için KO da , xAACS de EUKO da kanser olma eylemleriyle dolu 3 haftada bitmiştir .
Gördüğüm ve yaşadığım tüm deneyimleri ifade ettim .
Odin isimli yeni sunucuda umarım listelediğim maddeler dikkate alınır ve bari oynayacak olan oyuncular keyifli ve sürekli bir deneyim elde derler .
Size iyi oyunlar , ben artık bu KO ile ve yerli sunucularda kanser olmaya daha fazla razı olamayacağım.
Saygı ve sevgiyle ...
- Oguzhan
3 hafta öncesinde , xACS DB,Editor,Assembly vb. kullanan ve yeni sunucunuzla bir hayli benzer olacağı aşikar olan EUKO isimli bir sunucuya girerek hem kendimi izole etme hem de karakter inşasını gerçekleştirerek oyunun 19xx üstü versiyonundan beridir süregelen Echo ( yani yere vurma dalgası dediğiniz AoE skill leri ) lu Berserker Warrior build denemek istedim.
Deneyimim sırasında algoritmik skalizasyonlarla ilgili bir ton dengesizlik tespit ettim , bunlardan 3-5 tanesini sırayla ileteceğim .
Dengesizlikler :
1. Skalizasyon yapısına göre bir ton ( minimum 20-30 miktar bandında ) gem-fragment sahibisiniz ve iyi item eldesi için kırmanız gerekir , etkinlik sonraları gibi bir süre zarfında topluluk içinde kırılan gem-fragment lar %20-35 oran aralığında iyi item eldesi sağlarken malum aygıt/NPC boştayken her ne kadar skalizasyonu arttırırsanız arttırın bu oran %5-10 bandına düşüyor .
2. Benzer vukuat Magic Anvil yapısı için de geçerli maalesef.
3. Berserker Warrior build inde en kilit kısım Attack ve Defance değerlerinizin mutlak bir balans halinde olması gerekliliği , 70 Berserker ( Berserker ) skill inin %35 Attack artışı karşılığında 300 Defance ınızı yemesi ve Echo larınızın Torment ve Berserker skill leri işev halinde etki göstermemesinden kaynaklıdır . Yani oyun algoritması bu hizmeti bize veriyorsa bu hizmet için gerekli item ların eldesini de bir şekilde vermek zorundadır . Misal : Price/Performance bazında en ideal ve kolay elde edilebilir gerekli item Foverin dir bu build e uygun olma ve kesinlik sağlaması için .
3. Genelde CR lerde kimi zaman Gold Silver Premium vb. kimi zaman da normal Ruby Earring vb. gelmekte , hadi Earring i anarım da CP nin olamadığı bir Level Cap yapısında veyahut Berserker Warrior oynama gereksiniminde duyan bir warrior parti neylesin Linen Belt i , Sapphire Ring i ....
4. Farmer denilen kitlenin her türlü vurgunculuğa açık olup bu uğurda her türlü yolu denemekte olması ve o kitleye itimat edip on binlerce reel para birimi vererek onların bu emellerine alet olan siz sığırlar . O verilen mebla ile USKO da en eski sunucudan en yeni sunucuya kadar ortalamanın üzerinde bile her Cap koşulunda bir karakter inşa edebilirsiniz.
5. 70-72 Cap sonrasında süregelen BF ve Juraid gibi etkinliklerle sunucuya item girişi olmuş (ancak balans olmadan) fakat FT item ları konusunda sunucuya bu tip item girişi çok az olmaktaydı .
Gel gelelim olması gerekenlere ve gerekmeyenlere ,
Gerekenler :
1. Unique item girişi , GB/KC balansı gerekirse el altından gerekirse alenen her halükarda sağlanmalı ve adil olunmalı .
2. Etkinlik içerikleri ve ücretlendirmeleri sunucunun yapısında haftalık balans durumuna göre düzenlenmeli
3. xACS nin balans ve istatistlik kurallarına aykırı olarak gördüğüm algoritmik hatalarından arındırılması .
Gerekmeyenler:
1. 72 Cap sonrasında eğer ki yeni Cap getiriliecek olunursa oylama vasıtasıyla 75-80 olarak aşamalı getirilmeli (EUKO da bunu görmedim şahsen)
2. 7th Gear Armor kesinlikle MYKO tabanlı bir editing de aykırı ve mantık ile bağdaşmayan bir yapıda olduğundan getirilmemeli , getiriliecekse USKO daki gibi 80 Cap in en son aşamalarında ve Monthly Rank ödülü olarak rastgele birer parça veya NP ile Knight Medal eldesi ile getirilebilir . (İlla ki bundan EUKO daki gibi KC balansı beklenecekse Knight Medal + KC vb.) gibi crafting kombinasyonları şeklinde de getirilebilir.
3. Unique Class Weapon ların taban attack değerlerinin %10 buffed olması .... Unique silahları kıymetli yapalım derken High Class Weapon ları Trash e çevirip Unique Class Weapon eldesinde balans sağlayamamak .... Düpedüz "illogicality", başka bir şey değil bu .
4. DM savaşları veyahut Boss Savaşlarına gerekirse müdahil olunması , bu konuda ekmek kazandığını sanıp mesleki vasfından yoksun ve o ekmek kapısı olarak görünen 20 IQ lu primatlar da var .
5. rR.O.F. gibi bir item ın Isiloon un loot list inde ne işi olduğunu hala sorgulamaktayım, harbiden Felankor ve Ultima loot unu Isiloon a koyarak ne tür bir alkol veya uyuşturucu madde tükettiklerini merak etmekteyim. Glass Belt vb. i Talos a koymak bu hareketi yapmaktan daha mantıklı ve tutarlıdır .
6. Sistematik Elemental Damage .... Her karakter build inin bir sisteme dönüşerek kombinlenmesi , tek dize kombinasyonlar yerine farklı kombinasyonlar ve alternasyonlar olması gerekirken bu EUKO daki deneyimimde görmediğim bir şeydi .
Ha bu arada malum sunucuda toplam 28 Dark Fragment- 11 Silvery - 14 Yellow-Blue Gem kırıp daha önceki buna benzer 2 deneyimimde de olduğu gibi bir ring bile loot layamamak ayrı bir trajedidir . Bu konudaki gerekli sitemimi başta @Kojiro olmak üzere tanıdığım ve bildiğim herkese ilettim .
Zaten atama beklemekteyim , bu işi bu raddeye sürükleyen geliştiricilerin yapacağı algoritma tasarımının da , sistem ve yapı balansının da ta içine edeyim.
Benim için KO da , xAACS de EUKO da kanser olma eylemleriyle dolu 3 haftada bitmiştir .
Gördüğüm ve yaşadığım tüm deneyimleri ifade ettim .
Odin isimli yeni sunucuda umarım listelediğim maddeler dikkate alınır ve bari oynayacak olan oyuncular keyifli ve sürekli bir deneyim elde derler .
Size iyi oyunlar , ben artık bu KO ile ve yerli sunucularda kanser olmaya daha fazla razı olamayacağım.
Saygı ve sevgiyle ...
- Oguzhan